Ads

Ads

Monday, December 9, 2013

The Costly Bad Luck



Aku tak tau kenapa.Tapi lately bermacam-macam masalah melanda dan beberapanya melibatkan kewangan.Agak stress bila hujung-hujung sem macam nie  "dihadiahkan" masalah-masalah macam nie.

Dan hari ni tak semena-mena, tengah lepak-lepak tetiba aku didatangkan dengan sepucuk surat cinta.

Jabatan Pengangkutan Jalan.Begitulah nama si pengirim.Aku pon bukaklah dengan curious dan....so sweet..dalam surat tu disertakan sekeping gambar.Gambar apa?Gambar aku yang sedang menunggang motosikal tak pakai helmet.Dan dalam surat aku dikehendaki membayar RM300 sebagai denda atas kesalahan tak pakai helmet tu.

Bullshit.Tak sampai dua minggu aku baru  keluar RM300 untuk repair moto eksiden, hari ni dapat saman pulak.Dan pada saat aku menulis entri, aku sedang memikirkan dan berkira-kira masalah apa pulak yang on the way.Kepada JPJ yang berdedikasi, congrates for your good job and make your brother's life here difficult.

P/s:Dengar2 2014 akan ada kenaikan tol..hmmm..terima kasih..SATU MALAYSIA.




Related Posts Plugin for WordPress, ...