Ads

Ads

Sunday, April 7, 2013

Buatlah baik..selagi ianya baik.

      Satu benda yang aku perasan dalam hidup nie -kalau kita buat terlalu baik dengan manusia selalunya ia akan berakhir dengan kekecewaan pada diri sendiri.WTF?Aku maksudkan kt sini "terlalu".

       Pepatah orang melayu -"buat baik berpada-pada,buat jahat jangan sekali"- memang ada benarnya sebab lumrah manusia memang begitu.Bukannya maksud aku tak boleh buat baik.Buat baik dah tentulah baik..buat jahat dah tentulah jahat.Lagi pon buat baik tu ganjarannya pahala.
Cuma berpada-padalah sebab manusia sangat suka ambil peluang dan kesempatan di atas kebaikan kita.

Tak semua roti yang kita beri dibalas roti.Kadangkala kita mungkin dilemparkan batu. Aku cakap berdasarkan apa yang aku lalui lately dan jugak pemerhatian aku selama ni.

So moral of the story, tetap buat baik but remember  u have to keep some gap so respect will fit in between.

Peace.No War!

          






Related Posts Plugin for WordPress, ...