Ads

Ads

Thursday, April 10, 2014

Teori Kehilangan MH370-Fakta atau Andaian?

Gua amat tertarik dengan isu kehilangan pesawat MAS MH370.Apa yang gua maksudkan kat sini ialah teori-teori
dan spekulasi2 yang muncul tentang misteri kehilangannya.

Bermacam-macam teori yang gua dengar.Dari mula minggu pertama kehilangan pesawat tu sampailah hari nie.Hari ke-34.
Dari sebodoh-bodoh teori hinggalah sebijak-bijak teori melangkaui batasan pemikiran manusia yang waras.
Gua baca.Tapi gua tak telan.Apatah lagi hadam.
Ada yang cakap pesawat nie dirampas oleh pengganas dan dibawa ke Pakistan.Ada yang cakap terhempas di Pulau Kapas.Ada yang cakap mendarat di Nanning,China.
Ada gak yang cakap pesawat nie terhempas kat sebuah pulau di Vietnam.
Tapi yang paling lucu, ada yang cakap pesawat tersebut berada di antara tiga negeri.Haa..yang tu gua tau orangnya tapi gua tak nak sebut sapa..kang tak pasal-pasal gua kena sepak macam buaya.Ok stop!

Apapun, 1001 teori yang dibawa, gua mau tanya.Siapakah mereka yang mencipta teori ini?
Apakah teori ini disandarkan kepada fakta yang tepat ataupun sekadar andaian kosong yang disokong oleh persepsi yang berat sebelah?
Tak salah menduga tapi janganlah terlalu sempit idea dan teori yang diluahkan tu sampai kadang-kadang gua rasa macam "defak,man".
Gua rasa biarlah orang yang lebih tahu bercakap.Biarlah orang yang betul2 bidangnya berhujah.
Bukannya apa,akhir-akhirnya nanti..bila misteri terungkap..teori-teori nie tadi akan berakhir tak lebih sebagai jenaka yang tak berpenghujung.Percayalah.

Related Posts Plugin for WordPress, ...