Ads

Ads

Monday, June 24, 2013

Moral of the Sem..

Akhirnya habis sudah suma paper.Berakhirlah sebuah kisah di Tahun 2.

Dalam semester nie,gua rasa gua dapat beberapa pengajaran yang amat berguna.

1-Study at a Last Minute is Awesome but..
-Dalam sem-sem lepas memang betul study last minute to amatlah awesome because most of the time it worked well.But at this time, it is ridiculous and fucking bullshit.Bila study dah makin susah,study last minute ternyata tak membawa makna sebab konfem akan blank waktu exam.

2-Never Trust the Hint
Hint may helps you to manage your study but be careful it may be just a trap.Biasalah kalau dh study last minute macam gua cakap tadi, nak tak nak kena refer jugak hint yang ada baik dari sumber yang boleh dipercayai ataupun dukun yang tak bertauliah pasal kesuntukan masa untuk cover semua topik.Tapi disebabkan ketaksuban maksimum terhadap hint yang ada telah membuatkan gua terperangkap dalam jerat sendiri..ehh..macam lirik lagu la pulak.

3-Sleep on time
Tidur lambat.Hah..nilah satu penyakit yang gua masih tak selesai sampai hari nie.Bukan gua je,tapi gua rasa nilah penyakit paling common bagi pelajar-pelajar IPT macam aku ni.Kelambatan ketiduran..kelewatan ketiduran..ketiduran lambat.ahh..apa2lah..telah menjadi punca gua banyak skip kelas sem nie.

Ok cukup 3 faktor.Tapi gua rasa banyak lagi.Apa-apa pun kesannya, gua kena tunggu la result keluar dulu.

P/S:Sebarang penurunan pointer diharap tidak membawa kepada pemotongan wang saku bulanan oleh Puan Emak dan Encik Abah..hehe
Related Posts Plugin for WordPress, ...