Ads

Ads

Thursday, June 13, 2013

Bahasa Jiwa Bangsa

yE LetTeW..
MaNew aDew...
yE keW..

Hmm..benda nie bukan la baru kalau aku nak cerita pon.Siap jadi trend lagi sekarang ni.
 Cuma aku tengok gejala ini semakin menular dalam kalangan masayarakat sehingga mencetuskan kekeliruan identiti dan..eh..masih dasat rupanya aku berbahasa .Haha..Tak rugi cikgu Rose yang meja guru dia belah belakang komputer tepi  mesin fotostat-ada pasu bunga warna biru atas dia- tu mengajar aku waktu Form 5 dulu.

*baca balik*Apehal macam x kena je intro aku nie?Huh..lantaklah..

Ok back to our topic.
Hmm..sebenarnya aku teramatlah annoying dengan penggunaan bahasa yang bajet manja nie .
*err..sayang..kalau sayang yang guna takpe..I tak kisah..tulis Tamil terbalik pon takpe..sayang dikecualikan*
Aku pon tak tau sapa pencetus method nie.Dahlah short form, lagi ditambah "w" kat ujung.
Apa ke gila.Dah tu ngan huruf kecik beso kecik beso.

Kadang-kadang tu siap memelatkan ejaan.Dari "Kita" jadi "titew"..."tido" jadi "tidew"..huh..sumpah langsung tak cute.
Paling tak kena aku tengok ada yang  update status kt facebook pakai bahasa macam nie tapi tetiba ada perkataan "f*ck"lah,"bi*ch"lah .Heishh..kalau nak memaki hamun pon*note:memaki hamun dalam facebook amatlah tak cool* dalam facebook tu, maki je lah,tak payah nak menampakkan kemanjaan dengan menambah "w" kt dalam kat ayat tu.
Nasib "fu*k you" tak jadi "fu*kyeww".Tak pun "babi" jadi "babew" ke. 


P/s: Err..Kenape ye tajuk aku..macam takde kaitan je......


Related Posts Plugin for WordPress, ...