Ads

Ads

Wednesday, June 12, 2013

Coretan Di Pagi Buta

Salam...

Entah tak tau kenapa susah pulak aku nak tido malam nie.Nasib baiklah aku hidup zaman millenium, boleh gak online 'explore' dunia pepagi buta macam nie.

Tadi dalam aku dok bukak youtube melayan lagu-lagu jiwa (cehh!!),tetiba entah macam mana ada keluar kat video recommendation. "Bobo Parody-Sayang".Hmm..sebenarnya aku dah pernah nengok video mamat ni sebelum nie kt facebook tapi belum sempat seminit terus aku tutup.Tapi tadi sengaja aku tngok balik-full version punya.Aku pun usyar-usyarlah comment kat situ.Dari yang menyokong sampai ke memaki hamun , macam-macam jenis komen aku baca.Lantas tergeraklah hati aku untuk mengomen sekali.Tapi dekat sinila.

The very first thing yang terlintas dalam fikiran aku waktu tengok video tuh,"Eh, b*bi apa neh".Haha..aku tau korang pon mempuyai perasaan sama.So tak payah buat muka pelik.Jadi untuk mengomen video nie, aku tengok dari dua sudut.Biasaklah..baru fair n square..

Ok kalau dari sudut anarchist aku, si Bobo ni aku rasa mungkin ada masa terluang yang terlalu banyak sehingga tak tau nak buat apa lantas mengupload video yang bodoh lagi bangang.
Ape ke jadahnya la aku pon tak tau miming lagu sambil menari-nari dengan gaya yang tah apa-apa depan kamera.
Seriously, fucking idiot bro.Shame on you!

Dari sudut profesionalnya pulak, video tu sebenarnya tak adalah apa pon.Sekadar mencari populariti.Yalah,populariti tu kan boleh datang banyak cara.
Dan  zaman teknologi nie, dah tentulah internet menjadi medium yang paling mudah untuk meraih populariti termasuklah dengan mengupload video kat  youtube tuh.
Ada yang suara sedap,nyanyi pastu upload kat youtube..popular..ade yang handal main gitar,upload kat youtube..popular gak..ade yang boleh berdondang sayang..upload kat..ehh..ada ke?.Haa macam tulah lebih kurang.
Cuma cara Si Bobo mencari populariti nie agak unik dan rare .Dan disebabkan ke'rare'ran *ke'rare'ran??* tu lah, view dia dah cecah ratusan ribu sekarang nie.Sapa yang tengok?Korang gak kan.So popular la dia.

Tapi, satu benda lu kena ingat la bro.Populariti tu popuariti gak.Tapi tak perlulah sampai memalukan diri.It's not worth at all pasal itu diri mau pakai lama lagi brader!!

Ok..Cukup melalut..mata aku dah ngantuk..nak tido.











Related Posts Plugin for WordPress, ...