Ads

Ads

Saturday, March 10, 2018

Sejenak...

Dulu, waktu zaman study aku selalu terbayangkan betapa mudahnya hidup andai mmpunyai gaji 2 3 ribu sebulan.Yelah waktu tu aku hanya bergantung krpada duit PTPTN untuk survive perbelanjaan harian.

Tapi, setelah aku mempunyai kerja dan bergaji, entah mengapa  gaji RM3000 tu macam tak cukup.
Sering aku mengeluh dan merungut.
Salahnya?
Aku sendiri.
Seiring dengan peningkatan pendapatan, kehendak aku pon meningkat. Sehinggalah aku merenung sejenak ke bawah sana , masih ramai yang yang terpaksa bekerja siang dan malam tapi masih terpaksa mengikat perut.
Sedangkan aku pulak berkira-kira dan merungut sebab tak mampu beli kereta baru dan pegi travel.
Entahlah.
Syukur..itulah yang aku jarang hayati maknanya walau kerap mendengarnya.
 
Related Posts Plugin for WordPress, ...